OŠTEĆENA ZUBNA CAKLINA

Zubna caklina je zaštitna vanjska ljuska zuba, ali i razlog atraktivnog osmjeha.

Zubna caklina štiti zube od vanjskih podražaja. Pod utjecajem različitih čimbenika zubna caklina se može oštetiti.

Zubna caklina je čvrsto mineralno tkivo koje prekriva dentin i predstavlja najtvrđi dio zuba (i najtvrđe tkivo u organizmu uopće), ali je veoma krta. Oštećena zubna caklina može prouzročiti bolesti koje mogu dovesti do potpunog uništenja zuba.

Uzroci oštećenja zubne cakline:

• genetska predispozicija
• fiziološko stanje tijela (primjerice, neke bolesti unutarnjih organa mogu oštetiti zubnu caklinu)

• bruksizam

Dugotrajni bezbolni gubitak zubne cakline može nastati i zbog prisutnosti kiselina u oralnom okruženju. Kiselina omekšava zubno tkivo koje se time postupno odstranjuje.

Kiselinama bogata prehrana naše zube može izložiti rizicima brže nego što mislite. Dovoljna su samo četiri kisela ”trenutka” dnevno i naša caklina može biti izložena rizicima.

Stvaranje kiseline na zubima uzrokuje demineralizaciju, odnosno omekšavanje zubne cakline.

Jedna od posljedica je oslabljena zubna caklina koja postaje podložnija trošenju. Zbog erozije se stanjuje zubna supstancija (žuti sloj ispod cakline postaje vidljiviji) i rubovi mogu izgledati prozirno, zub oslabi, može se odlomiti, postaje osjetljiv na vanjske podražaje, gubi sjaj i zbog toga izgleda tamnije. Ujedno se mijenja i cjelokupni oblik zuba te se mijenja zagriz.

Što zubar može učiniti?

Zubari sve više pažnje posvećuju preventivnim mjerama kako bi smanjili štetu koju uzrokuje omekšavanje zubne cakline. Redovite kontrole, čiščenje zubnog kamenca i edukacija o oralnoj higijeni pacijenta od strane njegovog zubara uveliko će poboljšati stanje zubne cakline.  Ukoliko se oštećenje zubne cakline otkrije rano i brzo ga se počne liječiti, posjet zubaru ne mora biti zastrašujuće iskustvo.

No ukoliko se na zubima zadrži kiselina koju stvara plak, pojavit će se karijes. Ako ga se ne liječi, on može stvoriti šupljinu u zubu. Tada zub treba popraviti. Ako karijes ne ošteti zubni živac, obično će biti dovoljno staviti plombu.

Zato ukoliko dođe do oštećenja zubne cakline posjetite  artDental  – centar dentalne medicine u Kastvu (pored Rijeke).

Slobodno nam se obratite!

Nazovite nas ili pošaljite email:

Tel: +385.51.582.888, mob: +385.95.482.8888

info@artdental.hr

Bikers Club artDENTAL

Svi ljubitelji motora i brze vožnje, učlanite se u ART dental biker klub i odobrit ćemo vam stalne popuste na naše usluge. Registriraj se!