PARADENTOZA

Paradentoza je problem mnogih ljudi.  Riječ je o kroničnoj infekciji zubnog mesa i čeljusne kosti koja može dovesti i do ispadanja zubi.

Paradentoza je uzrokovana bakterijama koje se nakupljaju u prazninama između zuba i zubnog mesa i to zbog loše higijene ili nepravilne prehrane.

Vrlo često ljudi ne znaju da imaju paradentozu. Povremeno krvarenje desni prilikom pranja zuba, mnogi zanemaruju misleći da je to sasvim normalna stvar.

Simptomi paradentoze:

• Osjetljive i otečene desni
  • Jako crvenilo i krvarenje desni
  • Bolni zubi i zubno meso
  • Intenzivan zadah iz usta
  • Klimanje i ispadanje zubi

Uzroci paradentoze:

• Genetika
  • Hormoni (često kod adolescenata)
  • Bakterije (slaba higijena usne šupljine)
  • Dijabetes
  • Pušenje

Prva faza paradentoze dolazi u obliku gingivitisa – upale desni što se, ako se ne liječi, može pretvoriti u paradentozu (paradontitis).

Nakon što gingivitis prijeđe u paradentozu (paradontitis), bakterije počinju agresivnije djelovati te napadati dublje strukture zuba.

U tom slučaju kost i vlakna koja drže zub počinju propadati te nastaje paradontni džep, odnosno procijep između zuba i kosti u kojemu se bakterije nastavljaju nakupljati još više. U toj fazi pacijenti počinju jasnije primjećivati simptome paradontne bolesti.

Nakon detaljnog stomatološkog pregleda te utvrđivanja dijagnoze, stomatolozi trebaju mehanički ukloniti tvrde i meke naslage oko zuba te ukloniti bаkterije iz paradontnih džepovа i time spriječiti daljnje uništаvаnje kosti i tkivа.

Iako zubno meso krvari i boli, mora se redovito prati i dobro istrljati srednje čvrstom četkicom za zube (uvijek ići od zubnog mesa prema zubima) i dodatno zube čistiti zubnim koncem kako bi rezultati bili zadovoljavajući.

Stomatolozi preporučuju uporabu mekane četkice ili interdentаlne četkice ako postoji dovoljno prostorа između zubа.

Paradentoza je kroničnа bolest te je redovita oralna higijena doživotno poželjna, a što također uključuje i redovne posjete stomаtologu.

Kako spriječiti nastanak paradentoze

Kada je paradentoza u pitanju dobra higijena je najbolja preventiva. Pranje zuba redovito i detaljno. Neophodno je koristiti i zubni konac kako bi se odstranile zaostale nečistoće između zuba. Kamenac je jedan od faktora koji otvaraju put nastanku paradentoze pa se stoga on mora uklanjati. Redovni stomatološki pregledi su od velike važnosti.

Osjetite li neke od simptoma potrebno je što prije dogovoriti pregled kod stomatologa i čim prije krenuti s liječenjem paradentoze!

Očekujemo vas na Kastvu, na adresi Tometići 1D.

Rezervirajte termin:

Tel: +385.51.582.888, mob: +385.95.482.8888

info@artdental.hr

Bikers Club artDENTAL

Svi ljubitelji motora i brze vožnje, učlanite se u ART dental biker klub i odobrit ćemo vam stalne popuste na naše usluge. Registriraj se!