Resekcija zuba

Resekcija zuba ili apikotomija korijena je mali oralno-kirurški zahvat kojim se odstranjuje vršak korijena zuba.

Provodi se u slučaju kada uobičajenom endodontskom terapijom  («liječenjem zuba» nije moguće odstraniti iritanse iz korijenskog kanala, zabrtviti ga i time spriječiti upalu u periapikalnom području. Svrha mu je spriječiti recidiv upale i sačuvati zub u čeljusti.

Ako se nakon endodontskog liječenja zuba ponovno pojavi periapikalna upala, pokušava se ponovno čišćenje i punjenje korijenskih kanala (revizija). Ako se ni nakon jedne ili nekoliko revizija upala ne povuče, vjerojatno se radi o takvom obliku korijenskog kanala koji nije moguće izliječiti konvencionalnom endodontskom terapijom.

Najčešće je korijenski kanal jako zavinut ili teško prohodan u svojem završetku – u području vrška korijena. Taj završni dio kanala nije moguće primjereno endodontski tretirati i on je najčešći uzrok ponavljanih neuspjeha liječenja.

Stoga se resekcijom zuba odnosno zahvatom apikotomije odstranjuje vršak korijena, a kanal se na mjestu resekcije korijena ispunjava s materijalom koji dobro brtvi.

Tako se resekcijom zuba odstranjuje problematični dio korijena, a postavljanjem ispuna na ostatak korijena sprečava se prodor iritirajućih tvari iz korijenskog kanala u periapikalno područje.

Resekcija zuba  se u pravilu poduzima tek kad se utvrdi da uobičajena endodontska terapija i revizija nisu dale zadovoljavajuće rezultate.

Sam kirurški zahvat je kratak, a komplikacije su izuzetno rijetke.

Nakon lokalne anestezije napravi se rez na gingivi, a potom se na kosti izradi otvor kroz koji se pristupa vršku korijena. Odstrani se nekoliko milimetara vrška korijena, te se odstrani upala u potpunosti . Gingiva se postavlja preko otvora u kosti i sašije u području reza. Šavovi se skidaju nakon 5-7 dana, gingiva srasta, a kost se obnovi i ispuni preostali defekt.

Oporavak nakon zahvata traje 1-2 dana te se u tom periodu uzimaju i analgetici. Antibiotik se može i ne mora ordinirati , ovisno o veličini i tipu upale.

U slučaju ponavljanja upalnog procesa i nakon resekcije zuba kirurg odlučuje da li pristupiti reviziji ili je zub za ekstrakciju.

Svakako, vrlo je vazno tko Vam izvodi resekciju zuba  jer je i kod ovog zahvata vrlo  vazno iskustvo kirurga kako bi kao bi resekcija zuba prošla sigurno i bezbolno.

Prepustite se iskusnom kirurškom timu pod vodstvom Marka Nikolića, dr. med.dent. ,specijalista oralne kirurgije i već danas zatražite savjet u klinici artDental u Kastvu (pored Rijeke)!

Bikers Club artDENTAL

Svi ljubitelji motora i brze vožnje, učlanite se u ART dental biker klub i odobrit ćemo vam stalne popuste na naše usluge. Registriraj se!