Uzroci puknuća zubne proteze i popravak puknute proteze

Parcijalne (djelomične) zubne proteze – vrsta i namjena

Veliki broj ljudi susreće se s gubitkom prirodnih zuba. Do gubitka zubi može doći uslijed različitih uzroka, no bez obzira koji je razlog, većina pacijenata teško prihvaća gubitak zuba. Dolazi do narušavanja estetike usta i osmijeha. Na žalost, mali broj ljudi razmišlja o funkcijskim nedostacima kao i o posljedicama koje nosi gubitak zuba.

Rješenje naravno postoji!

U novom blogu pročitajte više o parcijalnim zubnim protezama!

OBAVIJEST

Prema naputcima Zavoda za javno zdravstvo RH i Stožera civilne zaštite RH”,

04.05.2020. klinika započinje s radom!

Za termine stojimo na raspolaganju!

Tel: 095 482 8888
E-mail: info@artdental.hr

Mjere opreza za zaštitu od infekcije COVID -19

Postupamo prema svim uputama i mjerama opreza za zaštitu od infekcije koronavirusom, što smo i činili i činimo uvijek u svom uobičajenom radu!

Naša dezinfekcijska sredstva, koja i inače koristimo u svom radu, pokrivaju zaštitu od svih navedenih virusa, uključujući i aktualni koronavirus.

PRANJE I DEZINFEKCIJA RUKU obavezna je odmah prilikom ulaska u kliniku!

Cijeli prostor klinike se redovito dezinficira, prostorije se provjetravaju, koristimo difuzore zraka s eteričnim uljima za dezinfekciju i osvježavanje aerosola.

Na više različitih mjesta u klinici, postavljeni su gelovi za dezinfekciju ruku.

Kao i do sada, u radu se koriste zaštitne maskice, zaštitne naočale i vizir te rukavice. Priprema pacijenata obavezno započinje provjerom anamneze, te produljenim, preventivnim ispiranjem tekućine za dezinfekciju usne šupljine.

Centar dentalne medicine artDENTAL, redovito prati sve upute Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Vidimo se uskoro…😃

Tim artDENTAL

Što je to dentalna erozija, razlozi nastajanja i kako ju liječiti?

Suvremeni način života znači i moderan način prehrane, koji uključuje pretjeranu
konzumaciju kisele hrane, te velike količine kiselih i gaziranih pića.
Sve to dovodi do dentalne erozije, odnosno do nepovratnog gubitka zubnog tkiva.

Pročitajte više o dentalnoj eroziji u našem novom blogu!

Što je dentalna erozija?

Dentalna erozija je gubitak tvrdih zubnih tkiva, do koje dolazi zbog kiselog okruženja u usnoj šupljini. Ovom pojavom najviše je pogođena zubna caklina, kao vanjski omotač zuba, a kod težih oblika, dentalnom erozijom može biti obuhvaćen i dentin (dio zuba koji se nalazi ispod cakline).

Razlozi nastajanja dentalne erozije

Dentala erozija može biti uzrokovana:

• vanjskim uzročnicima
  • unutarnjim uzročnicima

Vanjski uzročnici dentalne erozije

Najčešći vanjski uzročnici dentalne erozije su:

• kisela pića
  • voćni sokovi
  • svježe cijeđeni sokovi
  • gazirana pića (Coca Cola..)

Vanjski uzročnici mogu biti i pojedini lijekovi, a rijetko se pojavljuje i kod profesija kao što su plivači i ronioci; zbog klorirane vode, te kod profesionalnih kušača vina.

gazirana pića

Unutarnji uzročnici dentalne erozije

Unutarnji uzrok nastajanja dentalne erozije je želučana kiselina koja dolazi u usnu šupljinu kod poremećaja prehrane (bulimija), kod gastroezofagealnog refluksa ili rjeđe kod trudnica koje imaju problema s učestalim mučninama i povraćanjem.

Kako prepoznati dentalnu eroziju?

Promjene na zubima su gotovo neprimjetne dok ne dođe do gubitka zubnog tkiva u području vrata zuba.

Zbog gubitka cakline može doći do promjene boje zuba te zubi mogu postati žući. Takav zub je izloženiji i podložniji nastanku karijesa, te se javlja pretjerana osjetljivost zuba.

Često se radi greška kada se zbog promjene boje zuba počne primjenjivati agresivniji pristup pranju zuba što može dodatno oštetiti zub.

promjene boje zuba

Kako liječiti dentalnu eroziju?

Kada sumnjate ili već imate erozivne promjene potrebno je posjetiti stomatologa, radi nadoknade izgubljenog tkiva, te utvrditi moguće uzroke dentalne erozije tj. pokušati riješiti primarni problem.

Ako su erozije nastale vanjskim uzročnicima, potrebno je smanjiti unos kiselih tvari te često ispirati usnu šupljinu.

U svakom slučaju potrebno je na prve promjene obavezno posjetiti stomatologa.

Preduhitrite dentalnu eroziju i nazovite nas!