APIKOTOMIJA ili kako sačuvati neuspješno liječen zub?

Svakodnevan rad u ordinaciji dentalne medicine sastoji se od očitavanja rentgenskih snimki; malih intraoralnih, panoramskih te trodimezionalnih CT snimaka. Rentgenski se vrlo često otkriju zaostale upale nakon neuspješnih liječenja zuba. Vođeni time, smatramo da je svako liječenje korijenskih kanala potrebno u istom trenutku kontrolirati rentgenskim snimkom.

Kanale koji nisu liječeni pravilno, važno je ponovno puniti. Zaostatak infekcije u liječenom korijenskom kanalu važno je mehanički počistiti, tj. revidirati. Ukoliko rentgenski snimak pokaže manjak punjenja u korijenskom kanalu i nehomogeno punjenje, postupak čišćenja i punjenja kanala također bi trebalo ponoviti.

Ponekad su zubni kanali teško dostupni, preuski, neprobojni, vrlo inficirani ili opterećeni rigidnom nadogradnjom te klasičnim putem nije moguće otkloniti upalu. U takvim slučajevima preporučujemo apikotomiju.

Ovaj manji oralno kiruški zahvat primjenjuje se kod neuspjelog liječenja zuba. Kada revidirani posupak liječenja ne zacijeli, a na vršku korijena se organizira upalno tkivo tipa granuloma ili ciste, apikotomijom se preporučuje odstranjenje vršak korijena s pripadajućom upalom.

Apikotomijom se mehanički odstranjuje upala. Svaku upalu na vrhu kanala, granulom ili cistu bitno je eliminirati iz organizma jer navedeni procesi kronično uništavaju koštano tkivo šireći se uništavajući koštanu masu, a upalni procesi ispuštaju svoje toksine u krvotok. Nedostatak koštanog tkiva može se nadomjestiti umjetnim materijalom koji potiče koštanu pregradnju ukoliko je upala razorila veliki dio alveolarne kosti.

Apikotomija se izvodi u lokalnoj anesteziji i često zahtjeva manji oporavak uz analgetsku i često antibiotsku terapiju poslije zahvata. Kirurg tijekom zahvata procjenjuje operacijsko polje i određuje postoperativnu skrb. Rana se pokriva šivanjem sluznice, a pacijentu se daju upute o higijeni. Nekoliko dana potrebno je izbjegavati mjesto zahvata kod žvakanja, iritacije i higijene, ispirati usnu šupljinu otopinom za ispiranje na bazi klorheksidina. Nakon nekoliko dana potrebno je nastaviti sa normalim ritualima održavanja oralne higijene.

Aplikotomijom se mogu tretirati korijeni prednjih zuba te dostupni korijeni stražnjih zuba. Vrlo je važna procjena uspjeha liječenja ovim zahvatom budući se se ne preporučuje tretirati vrlo kratke korijene, korijene pomičnih zuba i korijene koje je zahvatila difuzna upala.

U našem centru dentalne medicine artDental  – u Kastvu  (pored Rijeke) bilježimo visoki postotak spašenih apikotiranih zuba!

Prepustite nam se sa povjerenjem!