Cista na desni zuba – uzorci, simptomi, operacija

Cista na zubu je šupljina koja je obložena tkivom i ispunjena tekućinom. Može se razvijati u čeljusti, ali i u mekom tkivu usne i obraza. Često je posljedica loše higijene odnosno infekcije.

Ponekad se ciste mogu razvijati bez ikakvih simptoma ili uz laganu bol prilikom žvakanja na koju rijetko tko obraća pažnju.

Zbog toga su važne redovite posjete zubaru, a vi u našem blogu saznajte više o cistama na zubima, uzrocima i simptomima!

Vrste cista na zubu

Postoje dvije vrste cista na zubu. To su najčešće:

• ciste na vrhu korijena zuba i
  • folikularne ciste (ciste oko krunice)

Ciste na vrhu korijena zuba (radikularna cista)

Ciste na vrhu korijena zuba nastaju kao reakcija organizma na infekciju koja je konstantna. Ona najčešće dolazi kao posljedica karijesa, a infekcija ide preko vrha korijena u čeljust iz inficirane zubne pulpe.

Folikularne ciste (ciste oko krunice) razvijaju se oko neizniklog umnjaka ili očnjaka. Rastu bez simptoma i otkrivaju se u izrasloj fazi.

zubne ciste

Simptomi zubnih cisti

Kao što smo već napomenuli u uvodu, ciste se često razvijaju bez simptoma. Prvi simptomi se mogu osjetiti već u akutnoj fazi kada već započinju i bolovi.

Simptomi zubnih cisti su:

• povišena temperatura,
  • oticanje i bol u području desni,
  • promjena boje zuba,
  • izbočina iznad zuba.

Uzrok ciste na zubima

Uzroci cisti najčešće su povezane sa zubima koji odumiru, radi infekcije ili traume. Uzrok može biti također i loša higijena ili nepravilno liječenje karijesa.

Cista može nastati i kao posljedica nepravilnog rasta ili nemogućnosti razvoja zuba.

Kako se liječi cista na zubu

Prije svega je potreban posjet zubaru, koji će prepoznati koliko je cista narasla te kolika je infekcija. Tek tada se može pristupiti liječenju.

Postoje dvije metode liječenja cisti:

1. konzervativne metode
  2. operativne (kirurške) metode
  1. Konzervativne metode

U slučaju malih zubnih cisti postoji mogućnost čišćenja korijenskih kanala – ispiranjem uz antimikrobne lijekove te ispunjavanje pastom koja pomaže stvaranju zdravog koštanog tkiva.

1. Operativne (kirurške) metode

U slučaju većih cisti, one se mogu ukloniti zajedno s povrijeđenim korijenom.

Uklanjanje ciste iz kosti i korijena zuba iznad nje smatra se najpouzdanijim načinom za liječenje. Taj postupak se naziva apiktomija.

Upravo potpuno uklanjanje ciste iz kosti smatra se jedinim pouzdanim načinom za njezino izliječenje. Pritom se istovremeno tretira zub uzročnik, vrh korijena i korijenski kanal.

Operacija vađenja zuba iz korijena i ciste izvodi se pod lokalnom anestezijom , zahvat je bezbolan i oporavak je brz, kroz nekoliko dana, ponekad je potrebno ordinirati antibiotike.

apikotomije

Posljedice neliječenja ciste na zubu

Ciste na zubu, s obzirom da im se simptomi dosta kasno pojavljuju, mnogi ignoriraju ili smatraju nebitnim, kao što smatraju prehladu.

No, ciste kako rastu postupno, resorbiraju okolnu kost. Slabljenje kosti znači slabljenje čeljusti i oštećenje susjednih zdravih zubi.

Jedna od čestih posljedica bolesti zuba, pa tako i nastanaka cisti, su i problemi sa sinusima i nosom koji često mogu napraviti ozbiljne komplikacije koje se teško liječe.

S obzirom na to da ciste mogu prouzročiti probleme sa sinusima, utječu i na glavobolje, bol i otečenost lica.

Stoga, ako uočite bilo koji od navedenih simptoma zubnih cisti, odmah se naručite na pregled kod zubara i spriječite veće probleme!