Endodoncija – rješenje zubnih problema bez vađenja zuba

Velika većina vas sigurno se barem jednom u životu susrela s pojmom liječenja zuba.

Ukoliko se na vrijeme posjeti stomatologa, endodontskim postupkom (liječenjem) je moguće spasiti zub, produžiti mu vijek trajanja u ustima, odnosno spriječiti njegovo vađenje.

Pročitajte više u našem novom blogu!

Endodoncija je grana dentalne medicine koja se bavi dijagnosticiranjem i liječenjem bolesti zubne pulpe (živca). To podrazumijeva vađenje pulpe (živca), čišćenje i dezinficiranje kompletnog korijenskog kanala te njegovo adekvatno punjenje.

Cilj liječenja je eliminacija bakterija iz zubnog kanala i sprečavanje daljnjeg širenja upale u kost (nastanka granuloma ili ciste).

Upala zubne pulpe najčešće nastane zbog jako dubokog karijesa koji je napredovao kroz sve slojeve zuba. Na taj način bakterije prodiru do zubne pulpe („živca“) – unutrašnjosti zuba koju čine krvne žile i živci te dolazi do upale koja rezultira jakom pulsirajućom boli.

U tom slučaju potrebno se čim prije javiti stomatologu kako bi se na vrijeme započelo liječenje zuba, spriječilo daljnje razvijanje boli i širenje upale.

Endodontski postupak

U daljnjem tekstu bit će vam objašnjeni svi postupci u endodontskom liječenju.

U prvoj posjeti uz apliciranje anestezije zub je potrebno otvoritiizbrusiti rupu u zubu kako bi se moglo pristupiti zubnim kanalima i izvaditi upaljeni živac.

To se radi pomoću posebnih iglica koje služe za struganje i oblikovanje kanala.

U artDENTALU, uz iglice za ručnu upotrebu, koristimo i strojnu endodonciju, a to su posebne iglice koje se montiraju na uređaj koji omogućuje strojno širenje kanala. Time se bitno skraćuje vrijeme potrebno za sam postupak liječenja zuba i ujedno se povećavaju šanse za uspješno izliječeni zub.

Uz mehaničko širenje kanala koristimo i tekućine potrebne za ispiranje kanala. Te kemikalije uništavaju i ispiru bakterije koje se nalaze u kanalu i koje su zaslužne za nastanak upale.

endodontdski postupak

Tijekom rada doktor odlučuje da li je moguće zub napuniti u istoj posjeti ili je potrebno staviti lijek u kanale i završiti ga u drugoj posjeti.

U artDENTALU za punjenje kanala koristimo termoplastične mase – biološki prihvatljive materijale koje omogućuju bolje i kompaktnije punjenje čime se sprečava daljnji prodor bakterija.

Svaki napunjeni zub radiološki slikamo neposredno nakon zahvata kako bismo mogli iskontrolirati punjenje i pratiti stanje zuba u budućnosti. Kontrolne snimke zuba je potrebno napraviti nakon 6 i 12 mjeseci.

Oporavak od endodontskog zahvata

Endodontski tretiran zub može služiti još mnogo godina stoga ga je potrebno i adekvatno opskrbiti. Stomatolog će procijeniti treba li napraviti trajni ispun – „plombu“ ili krunicu – „navlaku“.

Jedino na taj način će liječeni zub imati šanse da se oporavi i produlji njegov vijek u ustima.

Zahvaljujući najsuvremenijoj opremi i primjeni visokokvalitetnih tehnika za liječenje zuba koju koristimo u artDENTALU, postižemo maksimalnu uspješnost u liječenju zuba.