Granulom zuba

• Parodontologia

Što kada imam granulom zuba? Pacijenti često dolaze u našu ordinaciju ne znajući da imaju granulom. Stručni naziv za granulom je periapikalni proces. Granulom nastaje kada bakterije iz karijesne šupljine  prodiru kroz caklinu i dentin i djeluju na zubnu pulpu. Uslijed upale dolazi do širenja bakterija sve do kosti gdje se kost razara i taj prostor ispunjava granulom.

Simptomi koji upućuju na granulom zuba

Granulom često, pogotovo na početku, nema nikakve simptome, no zubar ih detaljnom pretragom usne šupljine i obaveznim RTG-om može lako naći. Na RTG-u vidi se kao tamna “kapa” oko vrha korijena. Simptomi se pojavljuju tek kad bakterije dođu skroz u unutrašnjost zuba gdje se nalazi gnojni materijal.

Kako se liječi granulom zuba?

Ukoliko je granulom manji te nije obuhvatio puno prostora, može se liječiti čišćenjem unutrašnjosti zuba, steriliziranjem zone na kojoj se granulom nalazio te uklanjanje materijala kojim se napunio korijenski kanal.

Sigurno ste čuli za izraz “vađenje živca” ali zašto je potrebno što prije izvaditi živac i zašto se granulom ne može izliječiti antibioticima?

Odgovor na tako često pitanje je jednostavan: antibiotik ne može doprijeti do bakterija koje se  nalaze unutar korijenskog kanala i jedini način da ih se uništi je vađenjem živca tj. liječenjem korijenskih kanala. Ako se zub ne izliječi bakterije prolaze sve do kosti gdje se stvara šupljina oko vrška korijena – to je granulom, a u uznapredovalim slučajevima i cista.

U nekim slučajevima ne možemo pristupiti liječenju granuloma vađenjem živca te se kod takvih slučajeva intervenira malim kirurškim zahvatom koji se zove apikotomija. Napravi se rez kroz sluznicu i pristupa se sve do kosti. Svrdlom se brusi kost dok se sasvim jasno ne pokaže vrh korijena i granulom oko njega. Zatim se odstrani vršak korijena zajedno s granulomom. Sluznica se sašije, a šavovi se odstrane naknadno. Zahvat nije bolan, jer pacijent dobiva lokalnu anesteziju. Ovisno o mjestu gdje se granulom nalazi, zahvat će trajati između 20 i 60 minuta. Ovom zahvatu se pristupa jedino ako postoji šansa za revitaliziranje kanala zuba kojemu se uklanja vrh korijena radi granuloma.

Kada zaista nema drugog rješenja ni nikakve šanse da se zub na ikakav način revitalizira, onda će se pristupiti vađenju zuba. To je ujedno i zadnji način kojemu se pristupa pri liječenju granuloma.

Bolje spriječiti nego liječiti, u ovom slučaju bolje liječiti nego vaditi zub… :) i zato nam se slobodno obratite!

Posjetite artDental – centar dentalne medicine u Kastvu (pored Rijeke) i izliječite zub na vrijeme!