• Gingiva

Krvarenje zubnog mesa mnogi ljudi ignoriraju iako on može biti važan znak upozorenja. Zato je potrebno redovito raditi preglede i ne ignorirati simptome koje mogu biti znak upozorenja.

Krvarenje zubnog mesa  (desni) može biti simptom upale, rezultat grubog četkanja zubi, također uzrok mogu biti  i hormoni, korištenje lijekova ili stres.

Sve nabrojano može biti razlog krvarenja zubnog mesa i jako je važno da otkrijete uzrok jer neliječena upala zubnog mesa može se proširiti u dublje dijelove zubnog mesa i razviti u ozbiljniju  bolest – parodontitis koji može dovesti klimanja ili čak ispadanja zuba.

Krvarenje zubnog mesa

Pročitajte što sve može biti uzrok krvarenja zubnog mesa i kako spriječiti upale zubnog mesa:

Upala zubnog mesa ili gingivitis uzrokuje plak, a simptom gingivitisa je krvarenje zubnog mesa ili desni. Uz adekvatnu oralnu higijenu i redovite preglede kod stomatologa može se uspješno izliječiti.

Četkanje zubi  može izazvati krvarenje zubnog mesa ako jako pritišćete četkicu sa tvrdim vlaknima. Četkica mora biti mekana a pokreti prilikom četkanja moraju biti nježni.

Hormonalne promjene kod žena u trudnoći povećavaju rizik od razvoja upale desni ili parodontitisa. Zbog povećane razine progesterona zubno meso postaje osjetljivije na bakterije iz plaka što pogoduje razvoju gingivitisa.

Katkad se na zubnom mesu može pojaviti i kvržica (zvana trudnički epulis) koja lako prokrvari, ne brinite se ona se povlači spontano nakon porođaja.

Postoje žene kod kojih je krvarenje zubnog mesa povezano s mjesečnim ciklusom. Treba samo bez straha nježno četkati zube i zubno meso te će krvarenje zubnog mesa proći spontano.

Stres podiže razinu hormona stresa kortizola, čime se povećava vjerojatnost upala u cijelom tijelu, uključujući  i upale desni.

Bolesti  jetre, određene vrste raka  poput leukemije, mijeloma  ili dijabetes mogu izazvati krvarenje zubnog mesa. Da bi spriječili krvarenje potrebne su redovite kontrole kod stomatologa.

Lijekovi mogu utjecati na količinu sline u ustima,također mogu uzrokovati upalu desni i krvarenje zubnog mesa.  Lijekovi za visok tlak, lijekovi za razrjeđivanje krvi , epilepsiju, lijekovi protiv alergija te lijekovi koji se koriste u kemoterapiji  također mogu izazvati krvarenje zubnog mesa.

Krvarenje zubnog mesa

Evo nekoliko savjeta kako spriječiti upalu zubnog mesa:

• Koristite mekanu četkicu i položite ju između zuba i gingive pod kutem od 45 stupnjeva prema zubnom mesu i lagano masirajte. Ako niste sigurni kako obavezno se obratite svom stomatologu.
  • Zubni konac, interdentalna četkica su odlični za čišćenje među zubnih prostora gdje zaostane najviše hrane.
  • Vodica za ispiranje usta je odlična ali ne treba pretjerivati s upotrebom
  • Pušenje? Ne moramo puno reći o ovoj štetnoj navici

Ako krvarenje zubnog mesa ne prestaje što prije morate posjetiti  stomatologa i dogovoriti pregled.

Zato dragi naši pacijenti slobodno nam se obratite, očekujemo vas na Kastvu na adresi Tometići 1D.

Nazovite nas ili pošaljite email:

Tel: +385.51.582.888, mob: +385.95.482.8888

info(a)artdental.hr