Savjeti za pomoć održavanja oralnog zdravlja

Savjeti za pomoć održavanja oralnog zdravlja

Pročitajte u našem novom blogu kako što bolje zaštiti svoje zube, te kako uspješno održavati oralno zdravlje. Za uspješno održavanje zdravlja usne šupljine prvi i najvažniji korak je oralna higijena. Nakon jela u ustima se stvara plak, odnosno biofilm koji sadrži ostatke hrane i bakterije koje se na njega talože. U ustima se prirodno nalazi veliki broj bakterija, ali nisu sve opasne za zdravlje usne šupljine…

Utjecaj šećera na zube

Određene vrste bakterija koje stvaraju biofilm na zubima s vremenom se množe i stvaraju pogodne uvjete za nastanak karijesa.

Te bakterije pogotovo vole šećere i ostalu hranu koja u ustima metabolizacijom prelazi u šećere.

Najopasniji su tzv. skriveni šećeri koje se nalaze u zaslađenim žitaricama, zaslađenim mliječnim proizvodima i energetskim napicima.

Štetnost alkohola za zube

Pretjerana konzumacija kisele hrane i pića oslabljuje caklinu i isto tako pogoduje nastanku karijesa. Tu spadaju i slatka pića i alkohol.

Konzumiranje alkohola smanjuje stvaranje sline u ustima, a slina je bitna jer prirodno ispire zube od nakupljenih nečistoća. Osobe koje često konzumiraju alkohol imaju problema sa zubnim mesom jer on iritira tkivo i smanjuje prirodnu količinu sline u ustima.

Zaštita zubi od karijesa

Svrha četkanja je mehaničko uklanjanje ostataka hrane i bakterija. Svakako je važno obratiti pozornost na sve prostore koji su u ustima pogodni zaostajanju hrane.

U pogodna mjesta za stvaranje karijesa se ubrajaju:

  • međuzubni prostori,
  • zubni vratovi 
  • jamice i brazde na zubima.
karijes

karijes

Veoma je važno obratiti pozornost na tehniku četkanja zubi, ali i korištenje dodatnih stvari koje Vam mogu pomoći kao što su: zubni konac, interdentalne četkice i zubni tuš.

Zubni plak je bjelkasto žućkast i često je oku nevidljiv. Nešto što Vam može pomoći u njegovoj detekciji su “plakrelevatori”, odnosno sredstva koja pobojaju samo organske tvari na zubima, u što spadaju hrana i bakterije dok dobro očišćena područja ostaju bijela.

Na taj način, je veoma vidljivo na kojim mjestima treba bolje četkati. Ovaj način je vrlo zgodan za primjenu npr. kod djece koja nisu još usvojila dobru tehniku četkanja, ali učestala pojava karijesa pokazuje suprotno.

Da biste zaštitili svoje zube od karijesa :

  • izbjegavajte učestalu konzumaciju slatkiša,
  • hranu koja se lako lijepi na zube kao što su sirevi, smoki, kiselu hranu i pića te
  • alkohol.
zdrava prehrana

zdrava prehrana

Priuštite si kvalitetnu, meku zubnu četkicu s kojom ćete detaljno, kružnim pokretima, minimalno dva puta dnevno četkati zube, a uz to koristite i konac ili interdentalnu četkicu kako bi očistili prostore između svakog zuba.

Iako je mehaničko čišćenje na prvom mjestu, zubna pasta i  tekućine za ispiranje također uključite u svoju svakodnevnu rutinu.

Postoje paste za zube koje svojim svojstvima dodatno očvršćuju caklinu i štite zube od karijesa.

Također se posavjetujte kod svog stomatologa koje je od tih sredstava, za Vas najbolje i na koji način je najbolje četkati zube.